Naše tipy: Pomozte svému e-shopu vyrůst meziročně až o 120 %
Představte si, že provozujete malý byznys a s ním máte velké plány. A nevíte, kde začít, aby se dalo všechno do pohybu. Na stejném místě byl před pěti lety i náš klient, značka prodávající nehtovou kosmetiku. My jsme jim pomohli vydělat první miliony a splnit sen, díky kterému teď jejich značku v tomto odvětví zná téměř každý a jejich průměrný meziroční růst byl po dobu naší spolupráce více než 120 %. Možná to zní neuvěřitelně, ale první rok značka vyrostla dokonce o neskutečných 250 %! Skokový růst je u malých projektů docela běžný, pokud víte, na co se zaměřit. Prozradíme vám, jak to stejné můžete zopakovat i vy.
Náš příběh začal obyčejně. Na začátku jsme spolupracovali jen jako dodavatelé článků pro jejich blog. E-shop uživil tři členy týmu, kteří se starali o jeho chod a expedici zboží. Ve chvíli, kdy vypadl jejich dodavatel pro PPC kampaně, jsme se rozhodli do spolupráce vkročit naplno. Za e-shopem nebyl žádný investor ani milionové obraty a počáteční investice do marketingu v té chvíli nepřekročily 16 000 Kč měsíčně. To je méně, než by firmu stál plat dalšího zaměstnance. Naším cílem bylo vytvořit marketingovou strategii s co nejnižšími náklady a vysokým účinkem. Po pěti letech už jasně vidíme, které kroky byly pro růst značky nejpřínosnější. Postupně jsme je zaváděli tak, jak firma rostla. Následující tipy vám pomůžou, pokud i vy chcete rychle růst:
Pište vlastní firemní blog
Zní to možná jako klišé, ale vlastní obsah je pro web stále velmi důležitý. Nevěřte marketérům, kteří vám tvrdí, že vlastní blogy už nemají smysl. Mají ho stále. Nicméně je velmi důležité, jak ho uchopíte. Nejprve jsme začali s vlastními recenzemi prodávaných produktů, ale pak se ukázalo, že pro naši cílovou skupinu nebyly tolik atraktivní. Začali jsme víc psát o tom, co zákaznice skutečně zajímalo. Inspirovali jsme je fotogaleriemi a návody k vlastní tvorbě. Doteď patří články s velkým množstvím inspiračních manikúr k těm nejsdílenějším a nejčtenějším na blogu. Množství tohoto kvalitního obsahu vystřeluje články na první pozice ve vyhledávačích Google a Seznam, kam zákaznice chodí hledat rady. Dlouhé vyhledávací dotazy jsou nyní i díky hlasovým povelům populárnější a vyhledávají relevantnější odpovědi, což bylo naším cílem.
Publikujte atraktivní obsah na sociálních sítích
Dnes vám téměř každý marketér řekne, že je POVINNOSTÍ mít pro svou firmu i sociální sítě. Není to pravda. Nedělejte to, pokud nemáte pro své fanoušky atraktivní obsah a čas se s nimi bavit. Ve výsledku by vám to mohlo i uškodit. Pokud se do toho pustíte, pak vytvářejte různorodé typy příspěvků – obrázkové pro inspiraci, naučná videa s návody, představení produktů, oznámení. My jsme si nastavili pravidlo, že budeme na Facebooku publikovat maximálně 2x denně, a to pravidelně, každý všední den. Týdně jsme namixovali jeden prodejní, dva inspirační a jeden zábavný příspěvek. Pokud píšete pravidelně blog, o jeden příspěvek týdně máte hned vystaráno! Nejvíce interakcí mají lifestylové fotky, prosvětlené a barevné obrázky.
Nezapomeňte být na sociálních sítích konzistentní. Pokud máte v plánu sdělit něco vybočujícího z tonality své značky, fanoušci to poznají. Díky povedenému obsahu vzrostl za pět let naší spolupráce počet fanoušků z původních 8 000 na 60 000 aktivních fanoušků a neustále roste.
Jak vhodně namixovat obsah na Facebooku a Instagramu pro svůj byznys by vydalo na celý další článek. Rádi vám ukážeme, jaký postup jsme zvolili v tomto konkrétním případě, anebo vám poradíme, jak zacházet se sociálními sítěmi ve vašem podnikání. Stačí nás kontaktovat.
Propagujte příspěvky
Bohužel je to tak, že ať už je váš obsah zajímavý nebo ne, se zvyšujícím se počtem fanoušků na Facebooku nebo Instagramu klesá i organický dosah vašich jednotlivých příspěvků. Proto jsme úspěšné příspěvky začali velmi brzy propagovat. Kvalitnímu příspěvku totiž stačí i malá částka, aby ho Facebook ukázal mnohem více lidem a obsah se lépe šířil. Využijte to!
Náš tip: Vyberte si úspěšné příspěvky za poslední období a propagujte každý malou částkou po kratší dobu (například jen týden) malému okruhu lidí s největším potenciálem – ideálně jen svým fanouškům. Po dokončení propagace vyhodnoťte její úspěšnost a ty příspěvky, které uspějí, můžete propagovat znovu a tentokrát pro širší publikum, za více peněz. Dosáhnete tak ještě lepších výsledků!
Využijte výkonnostní PPC kampaně
PPC kampaně jsme převzali po nadnárodní agentuře a v jejích kampaních jsme se přes veškerou snahu nevyznali. Místo oprav jsme se rozhodli vystavět celý PPC účet od začátku. Zpracovali jsme si analýzu klíčových slov i konkurence. Navrhli jsme použitelnou strukturu kampaní, která tu předtím chyběla. Vytvořili jsme seznamy konkrétních a kontrolovatelných výrazů, na které lze cílit. Vyřešili jsme úplnou absenci vylučujících klíčových slov a propojili účet s dalšími nástroji pro přesné měření.
Výsledek byl nad naše očekávání. Tržby téměř okamžitě začaly strmě stoupat a vyšplhaly se na více než trojnásobek. Výsledek pak navíc hravě pokryl i náklady na inzerci, které vzrostly jen o několik procent. Průměrný roční růst tržeb z PPC byl za celou dobu spolupráce 65 % ročně. A to i ve chvíli, kdy obrat e-shopu už byl v desítkách milionů. Jde tak o spolehlivý způsob, jak podnikání nakopnout.
Ovšem pozor – výkon PPC poměrně dobře odráží, jak je zdravá celá firma nebo jak kvalitní je produkt. Navíc je extrémně důležité nepodcenit jejich přípravu. Důkladná analýza klíčových slov nestačí. Zjistěte si, jak je na tom ve vašem oboru podnikání nabídka a poptávka. Projděte si konkurenci, zjistěte, co nabízí a v čem jste jednoznačně lepší a nezapomeňte to zákazníkům připomínat.
PPC kampaně už možná máte spuštěné, nicméně nesplňují vaše očekávání? Nevíte, zda se vám reklama vyplácí? Kontaktujte nás a my vám rádi zdarma ukážeme, jak s PPC reklamou bezpečně zacházet, aby se vám investice rychle vrátila.
Vytvářejte na webu kvalitní obsah
Pokud už máte kvalitní obsah na blogu, měli byste ho rozhodně zajistit i přímo na e-shopu. A to nejen proto, že klíčová slova a unikátní texty jsou důležité pro SEO. Právě unikátní popisky produktů nám velkou měrou pomohly každý rok s růstem organické návštěvnosti z vyhledávačů, a to v průměru o 51 %! Ještě víc je ale ocenily samy zákaznice. Podrobný a informačně hodnotný popisek produktu může být právě tím detailem, který rozhodne o tom, jestli návštěvník nakoupí u vás nebo u konkurence. Klientovi jsme doporučili přestat používat fotografie od dodavatele, sjednotit vzhled produktů na e-shopu a nafotit detailní fotky. Díky těmto krokům působí e-shop na zákaznice mnohem důvěryhodněji a je uživatelsky příjemnější.
Vybudujte silnou značku
Do balíčků jsme například začali přidávat kartu s poděkováním za nákup. Na ní jsme zároveň požádali zákaznici i o hodnocení nákupu na e-shopu, čímž se nám podařilo organicky podpořit nárůst pozitivních recenzí a tedy posílit důvěru u nových zákazníků.
S budováním povědomí o značce vám dobře pomohou i správně zvolení influenceři. Dnes bohužel nestačí jen odeslat hromadný e-mail s nabídkou spolupráce. S každým jednotlivým kontaktem jsme jednali individuálně a věděli jsme, jakým způsobem konverzaci vést, aby se v ní obě strany cítily příjemně. To se odrazilo na kvalitě spoluprací, jejich nižší ceně, výhodnějších podmínkách i na spokojenosti jednotlivých influencerů, kteří značku rádi doporučili i mimo domluvený rámec.
Budování značky vypadá na papíře jednoduše, ale realita je mnohem složitější a je třeba odvést spoustu práce, než jsou vidět první výsledky. Chcete, aby se i z vaší značky stal „lovebrand”? Napište nám a uvidíte, kolik lidí si váš e-shop zamiluje!
Pracujte se ziskem
Hned od samého začátku spolupráce s naší agenturou se obrat e-shopu posouval po obrovských schůdcích. Našemu klientovi se tržby velmi rychle vyšplhaly až do desítek milionů, takže v absolutních číslech byl růst ještě impozantnější. Soustřeďte se především na to, abyste konstantně zvyšovali nejen obrat, ale hlavně zisk. Tím zajistíte, že pokryjete nejen náklady na marketing, ale dostatek peněz vám zbude i na rozšiřování sítě kamenných poboček, expanzi do zahraničí nebo růst skladových ploch a zásob.
Za úspěchem firmy nestojí jen dobrý marketing. Důležitý je i zápal pro věc a vzájemná důvěra mezi klientem a agenturou. Moc nás baví plnit sny podnikavým lidem a těšíme se, až podobný úspěch budeme moci zopakovat třeba právě na vašem projektu. Pokud vás naše práce zaujala nebo se chcete o detailech této spolupráce pobavit, napište Petrovi na p.bruzek@luplup.cz nebo nás kontaktujte přes formulář níže. Těšíme se na vaše reakce!