Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné weby

Chcete svému podnikání dopřát lepší a nový web? Možná vás k tomu přinutilo to, že váš současný je designově zastaralý, na mobilních telefonech se nezobrazuje responzivně a nebo na něj nikdo za posledních 10 let nesáhnul. To je v pořádku. Co byste ale měli vědět předtím, než začnete obvolávat firmy na tvorbu webů a zadávat jim poptávky? Třeba to, co od svého webu očekáváte.

Weby netvoříme, ale

Nejsme firma vyrábějící weby jako na běžícím páse. My je dokonce nevyrábíme vůbec. A proto máme jedinečnou možnost nahlédnout do zákulisí tolika webových stránek a porovnat jejich plusy a mínusy. Naše zkušenosti jsou v tomhle směru tak bohaté a tolikrát jsme se spálili, že vám teď s čistým svědomím můžeme doporučit to nejlepší řešení pro váš business. Je totiž super, když nemusíte opakovat cizí chyby.

Podívejte se na weby, které se vám líbí. Jak vypadají? Mají hlavičku v levém horním rohu? Nějaké menu, které si můžete proklikat? Kontaktní stránku? A co patička – nějaké údaje o firmě, které stránky patří? Možná najdete i záložku “Novinky”, kterou měsíce nikdo neaktualizoval. Dnes tam pravděpodobně bude i odkaz na facebookové stránky. Čím se ty stránky liší, kromě grafiky a obsahu? Na první pohled vlastně ničím. Na první pohled nepoznáte, jestli byly vytvořeny na nějakém bezplatném systému typu WordPress nebo Webnode. Nepoznáte, jestli stály firmu trochu času u počítače, 10 000 Kč nějakému brigádníkovi nebo zaplatili vysokou sumu renomované agentuře.

  • Ale jakto? Neměla by tam ta částka být vidět? Vždyť když už si zaplatím web, tak přece chci, aby to bylo sakra vidět!

Jako vejce vejci

Všechny weby, ať už je vyrábíte na koleni nebo za ně platíte statisíce, budou vypadat podobně. Je to jednoduché – pokud byste návštěvníkovi naservírovali obsah webu, který ještě nikdy nikde neviděl, bude zmatený. Tohle nechte umělcům. Vy chcete prodávat, konvertovat návštěvníky v nové klienty. Proto potřebujete web, který snadno pochopí. Díky kterému si k vám snadněji najdou cestu. Potřebujete hlavičku vlevo nahoře, menu vpravo nahoře nebo vlevo na straně, kontaktní stránku s přehlednými kontaktními informacemi a možná ten odkaz na Facebook.

No jo, tak proč za to platit majlant?

To, co dělá jakýkoliv web kvalitním webem, je jeho pozadí. To, co nevidíte. To, co nevidí ani návštěvník vašich stránek. Web vybudovaný na koleni velmi rychle zestárne, protože se jen velmi těžko bez odborníků inovuje. A za odborníky budete muset platit. Web, který vám udělá brigádník za 10 000 Kč a předá ho, taky neudělá dobrou službu. Ani nepočítáme, kolikrát jsme se setkali s klienty, kteří ke svému webu ani neměli přístup a brigádník už byl dávno v tahu. A další web developer, kterému jsme web předali, se v původní změti ani neorientoval. Pusťte ke svému webu 3 – 4 programátory v řadě a vznikne vám kočkopes, se kterým už nikdo nehne. A další peníze zbytečně letí oknem.

Pro vaše podnikání je životně důležité, aby se váš web dal perfektně spravovat zevnitř. Je potřeba aktualizovat údaje o firmě? Uděláte si to snadno sám. Potřebujete vyměnit fotku za jinou? Pár kliků a je hotovo, nemusíte nikomu volat. Potřebujete přidat na web nějaký prvek? Zavolejte, za chvíli to pro vás developer upraví. Co nějaký nový modul? Dobrý web vám nebude klást překážky. Chcete začít s marketingem? Snadno administrovatelný web usnadní práci marketérům. Vám tak šetří peníze a my nemusíme trávit hodiny obvoláváním všech, co kdy do vašeho webu měli přístup. A co zásah “vyšší moci”? Co když Google začne penalizovat weby bez zabezpečeného připojení nebo ty, které nemají mobilní verzi? Dobrý web snadno naohýbáte tak, že za měsíc bude po problému. Levný web budete muset nejspíš dělat celý znovu. A znovu utrácíte peníze.

  • “Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.”

I mně chvíli trvalo, než jsem v osobním životě pochopila, že je mnohem lepší koupit kvalitní boty, než troje nekvalitní. U webů to platí úplně stejně. Dobře popřemýšlejte, kolikrát chcete své peníze utratit. Nemusíte kupovat rovnou web za 100 000 Kč, ale pečlivě o jeho pořízení přemýšlejte. Zamyslete se, jak ho chcete do budoucna využívat a jak dlouho chcete, aby vám sloužil. A jestli pořád tápete, ozvěte se nám. Rádi vám posloužíme jako konzultanti a s výběrovým řízením na tvorbu webu vám pomůžeme.