SEO útočí! – pochopte současné SEO
Online marketing se za poslední roky změnil do podoby, které nezasvěcení podnikatelé už jen těžko porozumí. Dřív prostě někdo přišel s nápadem: „Uděláme na webu SEO.“ a mělo to jasnou definici. Prostě se nastavily meta informace uvnitř webu, zařídily se nějaké zpětné odkazy a najednou web vyjížděl ve vyhledávačích výš. Dnes je to ale trochu složitější.
Google chce ve výsledcích vyhledávání upřednostnit ty nejlepší weby, a proto podmínky pro vyhodnocování webu řádně zkomplikoval. Co teď musíte udělat, abyste se Googlu zalíbili? Jednotlivé kroky, které vás dostanou na viditelné příčky vyhledávačů jsou předmětem více jak 200 hodnotících faktorů. Pro představu je to třeba:
- Stáří domény
- Zpětné odkazy
- Struktura klíčových slov na webu
- Responzivita webu
- Množství chyb na webu
- Rychlost načítání stránek
- Reakce na sociálních sítích
- Kvalita obrázků
Všechny tyto body (a desítky dalších) mají naštěstí jeden společný cíl, a tím je spokojenost návštěvníka. Pokud chceme správně pochopit, jak dělat SEO, stačí vědět, kdo je náš návštěvník a co chce na webu najít.
Jak jednoduše popsat co je to SEO?
Správně by se SEO (search engine optimalization) mělo přejmenovat na WTUO (web to user optimalization). Tedy optimalizace webu pro návštěvníka. To je totiž pro úspěch webu zásadní definice. S tímto přístupem se nám zmíněných 200+ parametrů pro optimalizaci smrskne na 4 snadno pochopitelné body.
ObsahVíce informací, lépe popsané informace, aktuální informace a informace, které jinde nejsou, mají pro návštěvníka zásadní hodnotu. Proto by za obsah webu, jeho aktuálnost a rozvoj, měl neustále někdo zodpovídat.
PropagaceO webu se musejí dozvědět klíčoví lidé, aby jej doporučili jako užitečný zdroj informací. Propagací se rozumí i sociální sítě, zpětné odkazy, doporučení ostatních nebo reklama. To vše ovlivňuje návštěvníka, aby webu důvěřoval.
Uživatelská příjemnost (UX)Web prostě musí šlapat jako dobře promazaný stroj a nesmí návštěvníkovi komplikovat život. Je nezbytné, aby se web rychle načítal i na slabém připojení. Je potřeba, aby zůstal přehledný i na mobilu. Žádné zbytečnosti (vyskakovací okna, chyby 404, chat, na který nikdo neodpovídá). K tomu všemu je důležité, aby obsah byl tříděný a dohledatelný.
Důvěryhodnost (brand)Každý web si buduje svou pověst. To, jak komunikujete s návštěvníky, jak rychle e-shop odesílá zboží a jak je kvalitní, jestli jste formální, nebo neformální. To vše ovlivňuje návštěvníka i váš web.