VOM – Výkonnostní obsahový marketing

Přivedeme vám více zákazníků bez velkých vstupních investic!

Výkonnostní modely marketingu jsou super věc. Platit až za reálné výsledky je ta nejefektivnější metoda spolupráce pro obě strany.  Zodpovědnost je ale na nás. Připravili jsme tedy službu VOM – výkonnostní obsahový marketing, díky kterému vy rostete a my ručíme za výsledky.

 

Co je to obsahový marketing a k čemu slouží?

Obsahový marketing (content marketing) je důležitou součástí marketingového mixu. Jedná se nejčastěji o pravidelnou tvorbu a publikaci článků, videí, či podcastů. V našem případě se bavíme nejvíce o tvorbě odborných článků, které pomáhají vašim stávajícím i potenciálním zákazníkům pochopit lépe nějaký problém, vysvětlují, jak používat vaše produkty nebo je inspirují a vzdělávají. Jedním z cílů obsahového marketingu je vybudovat s lidmi důvěryhodnější vztah. Ten se pak projeví tak, že zákazník ochotněji přistoupí k prvnímu nákupu nebo se na váš web s větší oblibou vrací.

Kvalitní obsah navíc tvoří základ pro dlouhodobou SEO strategii. Pokud je obsah unikátní, užitečný a vychází z reálných poznatků a zkušeností, pak také pro vás generuje přirozenou organickou návštěvnost z vyhledávačů, se kterou můžete dál pracovat. Právě na základě těchto výsledků obsahový marketing funguje.

Eva, odbornice na budování značky
Eva, odbornice na budování značky

Jak funguje výkonnostní obsahový marketing (VOM)?

Standardní model běžného obsahového marketingu počítá s tím, že pro vás agentura připraví obsahový plán a začne tvořit obsah (typicky třeba články na firemní blog). Vy pak platíte za každý jednotlivý článek a čekáte, kdy (případně jestli vůbec) začnou články přivádět na web dostatečnou relevantní návštěvnost, aby tyto náklady z tržeb pokryla.

Ze zkušenosti víme, že na výsledky se v obsahovém marketingu zpravidla pár měsíců čeká a proto celý koncept spolupráce obracíme. My přijdeme s obsahovým plánem a začneme pro vás tvořit články v nejvyšší možné kvalitě. Za tuto práci dopředu nic neplatíte. Články začnete „splácet“ až podle reálně přivedených lidí na váš web. Takových lidí, za které už v tuto chvíli platíte, třeba prostřednictvím PPC reklamy. VOM tak dlouhodobě přesouvá váš marketing z placené reklamy do neplacené.

 

Kolik výkonnostní obsahový marketing stojí?

Modulace nákladů mezi standardním modelem tvorby obsahu a VOM.
Modulace nákladů mezi standardním modelem tvorby obsahu a VOM. Vodorovná osa = čas v měsících. Ukázkový příklad vycházející z dat našich klientů.

První měsíce spolupráce obvykle vyjdou jen na pár stokorun měsíčně. Cenový model je totiž postaven na CPC modelu (platba za klik). Pomocí nástroje GSC měříme, kolik lidí naše články přivedly na web. Za tyto návštěvníky pak platíte obvykle 2-9 kč, podobně jako třeba v PPC. Jakmile se ale touto cestou splatí předem domluvená cena za články, už víc neplatíte. Finální cena za přivedeného návštěvníka, návaznost na generované tržby i celková cena jednoho článku jsou vždy individuální a ukotvují se ve smlouvě při osobním jednání.

Lze to říct přesně?

Částka roste s vámi, ale první rok v průměru většinou pár tisíc korun měsíčně. Maximální výše plateb navíc může být zastropovaná podle růstu vaší návštěvnosti, růstu obratu nebo po vzájemné domluvě.

Jaké můžete od VOM čekat výsledky?

Obsahový marketing je dlouhodobý proces, ať už se bavíme o jakékoliv formě spolupráce. Stojí na něm ale většina z našich úspěšných spoluprací, ke kterým jsme zpracovali případové studie. Podívejte se například na to, jak díky dlouhodobý obsahový marketing nahradil návštěvnost z PPC kampaní na webu ProPtáky.cz. Případová studie Proptáky.cz

Jak dál pracovat s články? 

Pozor, nezapomeňte, že nezískáte jenom nové články na blog, které budou pozičně růst a přinášet novou návštěvnost, kterou váš obor zajímá a na kterou je skvělé cílit remarketingové kampaně. Získáte tak i skvělou náplň do newsletterů, do kterých už nevíte, co psát. A obsah na sociální sítě – co třeba udělat z článku krátký reel pro Instagram nebo rovnou video na YouTube? Téma i text, který lidi bude zajímat, už máte od nás.

Klienty si vybíráme, protože chceme aby to fungovalo!

Pokud vám to zní dobře, pojďme se sejít nebo si zavolat. Za to nic nedáte. Služba přenáší zodpovědnost za výsledky na nás, proto si před klienty lépe vybíráme. Neodmítáme ale z principu nikoho podle oboru, nebo velikosti firmy. Chceme vědět, že to s obsahovým marketingem myslíte vážně a budeme si rozumět. 

 

Petr Brůžek Level Up Marketing