Tahák pro e-shopaře: Předvánoční check-list
Máte už vymyšlený jasný plán, jak získáte zákazníky v předvánočním období? Na sestavení marketingové strategie je právě teď ten nejvyšší čas. Ten, kdo je včas a dobře připraven, si z trhu ukrojí největší krajíc!
Nákupní horečka začíná úderem Black Friday, který tento rok připadá na 24. listopadu 2023. Na přípravy tedy už nezbývá moc času. Zopakujte si, co v minulém roce zafungovalo skvěle a s čím naopak byly potíže. Na tyto detaily se zaměřte a letos je dotáhněte k dokonalosti.
Kontaktujte nás a společně se domluvíme, jaká forma předvánoční propagace značky vám přinese nejlepší výsledky:
![Právě teď je nejvyšší čas na přípravu předvánoční kampaně.](https://luplup.cz/wp-content/uploads/2020/09/budik-lup-e1598964722706.png)
Na co byste se měli zaměřit, než vypukne nákupní horečka?
- Zákazníka dostatečně informujte
Ujistěte se, že na vašem webu najde zákazník všechny potřebné informace o zboží. - Platba kartou
Pokud ještě nemáte zavedenou on-line platbu kartou, udělejte to. - Včasný nákup
Motivujte zákazníky už během října či listopadu, aby u vás nakoupili včas a vyhnuli se předvánočnímu šílenství s dopravci a na poštách. - Snadná orientace v platbách
Možnost platby kartou srozumitelně označte, aby zákazník pochopil, že s její pomocí rychle zaplatí a jeho objednávku začnete co nejdříve řešit. - Projděte si nákup
Vžijte se do kůže návštěvníka přicházejícího z vaší reklamy na internetu a ujistěte se, že průchod nákupem až k platbě je zcela hladký a bezproblémový. - Upozorněte na zboží zdarma
Pokud plánujete dávat v objednávkách zákazníkům dárek, viditelně ale neagresivně jej v balíku označte.
- Funkční platby
Vyzkoušejte, zda fungují všechny způsoby plateb, které nabízíte, i moduly třetích stran. - Garance dodání
V prosinci dejte na web viditelnou informaci, do kdy jste schopni garantovat dodání zásilky. - Snadná reklamace
Usnadněte zákazníkům proces vrácení zboží – vložte do zásilky reklamační formulář a zpáteční štítek s jasnými instrukcemi, jak postupovat. - Informace o průběhu
Popište, jak reklamace probíhá z vaší strany, a dejte zákazníkovi představu, co se při procesu u vás děje a kdy může čekat její vyřešení. - Kontaktní údaje
Zkontrolujte, že máte na webu a sociálních sítích správně kontaktní údaje a provozní dobu infolinky. Zvažte, jestli její provoz před Vánoci neprodloužit, aby se vám zákazníci dovolali i večer.
- Nové recenze
V předvánoční době využijte zvýšeného počtu objednávek a aktivně žádejte nové zákazníky o uživatelské recenze na sociálních sítích, Googlu či Heurece.
Věcí, které si musíte jako provozovatel e-shopu či služeb pohlídat, je spousta. Není dobré podcenit třeba ani takovou samozřejmost jakou je naskladnění zboží. Z praxe víme, že nedostatečné množství zboží na skladě dokáže zhatit celou kampaň a než se rozkoukáte, naštvaní zákazníci přicházející prostřednictvím reklamních kampaní vám začnou psát negativní komentáře a peníze za uskutečněné prokliky mizí v nenávratnu.
90 % věcí z našeho seznamu si nejspíš dokážete zajistit sami a pokud to zvládnete, máte nakročeno k úspěchu. Některé další kroky, ve kterých si ale tak jistí nejste, raději přenechejte profesionálům. Právě teď by totiž měl váš byznys stát na pevných základech.
Se správným produktem a skvělým zákaznickým přístupem se každá marketingová kampaň dlouhodobě vyplácí. Je několik kanálů, které můžete pro svou propagaci na internetu zvolit. Ideální je však vždy jejich kombinace.
![](https://luplup.cz/wp-content/uploads/2020/09/na-haku.png)
Vyberte si službu, která vám před Vánoci pomůže získat nové zákazníky:
-
Správa sociálních sítí
Pravidelnou publikací příspěvků dáváte najevo, že máte otevřeno a vzbudíte v zákaznících větší důvěru. Pomůžeme vám komunikovat s fanoušky, přebereme za vás co největší část zákaznické podpory ve zprávách i komentářích, budeme reagovat na recenze a vymýšlet a publikovat aktuální obsah.
-
PPC reklama
Běží vám reklama ve vyhledávačích nebo na sociálních sítích? Pokud ne, je dobré ji včas spustit. Stávající kampaně vám pomůžeme analyzovat a zefektivnit. Finance z neefektivních kampaní přesuneme tam, kde jsou více potřeba.
-
Obsahový marketing
Podpořte prodeje obsahovým marketingem. Vytvoříme vám obsah zaměřený na nejpoptávanější zboží. Napíšeme články, které poradí novým zákazníkům s výběrem dárků i s nákupem a předvedeme jim nové trendy.
-
Influencer marketing a PR
Doporučení od známé tváře má pořád svou váhu. Pomůžeme vám vybrat relevantní tv známé internetové osobnosti pro váš obor, domluvíme s nimi spolupráci a zajistíme její hladký průběh podle smluvních pravidel.
Napište nám a prozkoumejte všechny možnosti předvánoční reklamy na internetu!