Tahák pro e-shopaře: Předvánoční check-list

Máte už vymyšlený jasný plán, jak získáte zákazníky v předvánočním období? Na sestavení marketingové strategie je právě teď ten nejvyšší čas. Ten, kdo je včas a dobře připraven, si z trhu ukrojí největší krajíc!


Nákupní horečka začíná úderem Black Friday, který tento rok připadá na 24. listopadu 2023. Na přípravy tedy už nezbývá moc času. Zopakujte si, co v minulém roce zafungovalo skvěle a s čím naopak byly potíže. Na tyto detaily se zaměřte a letos je dotáhněte k dokonalosti. 

 

Kontaktujte nás a společně se domluvíme, jaká forma předvánoční propagace značky vám přinese nejlepší výsledky:

 

Právě teď je nejvyšší čas na přípravu předvánoční kampaně.

Před Vánoci u vás mnohem ochotněji nakoupí úplně noví zákazníci. Ty můžete svými skvělými produkty nebo službami natolik zaujmout, že u vás rádi nakoupí i během dalších měsíců. 

Na co byste se měli zaměřit, než vypukne nákupní horečka?

  • Zákazníka dostatečně informujte
    Ujistěte se, že na vašem webu najde zákazník všechny potřebné informace o zboží.
  • Platba kartou
    Pokud ještě nemáte zavedenou on-line platbu kartou, udělejte to. 
  • Včasný nákup
    Motivujte zákazníky už během října či listopadu, aby u vás nakoupili včas a vyhnuli se předvánočnímu šílenství s dopravci a na poštách. 
  • Snadná orientace v platbách
    Možnost platby kartou srozumitelně označte, aby zákazník pochopil, že s její pomocí rychle zaplatí a jeho objednávku začnete co nejdříve řešit. 
  • Projděte si nákup
    Vžijte se do kůže návštěvníka přicházejícího z vaší reklamy na internetu a ujistěte se, že průchod nákupem až k platbě je zcela hladký a bezproblémový. 
  • Upozorněte na zboží zdarma
    Pokud plánujete dávat v objednávkách zákazníkům dárek, viditelně ale neagresivně jej v balíku označte.
  • Funkční platby
    Vyzkoušejte, zda fungují všechny způsoby plateb, které nabízíte, i moduly třetích stran. 
  • Garance dodání
    V prosinci dejte na web viditelnou informaci, do kdy jste schopni garantovat dodání zásilky. 
  • Snadná reklamace
    Usnadněte zákazníkům proces vrácení zboží – vložte do zásilky reklamační formulář a zpáteční štítek s jasnými instrukcemi, jak postupovat. 
  • Informace o průběhu
    Popište, jak reklamace probíhá z vaší strany, a dejte zákazníkovi představu, co se při procesu u vás děje a kdy může čekat její vyřešení. 
  • Kontaktní údaje
    Zkontrolujte, že máte na webu a sociálních sítích správně kontaktní údaje a provozní dobu infolinky. Zvažte, jestli její provoz před Vánoci neprodloužit, aby se vám zákazníci dovolali i večer.
  • Nové recenze
    V předvánoční době využijte zvýšeného počtu objednávek a aktivně žádejte nové zákazníky o uživatelské recenze na sociálních sítích, Googlu či Heurece.

Věcí, které si musíte jako provozovatel e-shopu či služeb pohlídat, je spousta. Není dobré podcenit třeba ani takovou samozřejmost jakou je naskladnění zboží. Z praxe víme, že nedostatečné množství zboží na skladě dokáže zhatit celou kampaň a než se rozkoukáte, naštvaní zákazníci přicházející prostřednictvím reklamních kampaní vám začnou psát negativní komentáře a peníze za uskutečněné prokliky mizí v nenávratnu.

90 % věcí z našeho seznamu si nejspíš dokážete zajistit sami a pokud to zvládnete, máte nakročeno k úspěchu. Některé další kroky, ve kterých si ale tak jistí nejste, raději přenechejte profesionálům. Právě teď by totiž měl váš byznys stát na pevných základech.

Se správným produktem a skvělým zákaznickým přístupem se každá marketingová kampaň dlouhodobě vyplácí. Je několik kanálů, které můžete pro svou propagaci na internetu zvolit. Ideální je však vždy jejich kombinace.

Vyberte si službu, která vám před Vánoci pomůže získat nové zákazníky:

  • Správa sociálních sítí

Pravidelnou publikací příspěvků dáváte najevo, že máte otevřeno a vzbudíte v zákaznících větší důvěru. Pomůžeme vám komunikovat s fanoušky, přebereme za vás co největší část zákaznické podpory ve zprávách i komentářích, budeme reagovat na recenze a vymýšlet a publikovat aktuální obsah.

  • PPC reklama

Běží vám reklama ve vyhledávačích nebo na sociálních sítích? Pokud ne, je dobré ji včas spustit. Stávající kampaně vám pomůžeme analyzovat a zefektivnit. Finance z neefektivních kampaní přesuneme tam, kde jsou více potřeba.

  • Obsahový marketing

Podpořte prodeje obsahovým marketingem. Vytvoříme vám obsah zaměřený na nejpoptávanější zboží. Napíšeme články, které poradí novým zákazníkům s výběrem dárků i s nákupem a předvedeme jim nové trendy.

  • Influencer marketing a PR

Doporučení od známé tváře má pořád svou váhu. Pomůžeme vám vybrat relevantní tv známé internetové osobnosti pro váš obor, domluvíme s nimi spolupráci a zajistíme její hladký průběh podle smluvních pravidel.


Napište nám a prozkoumejte všechny možnosti předvánoční reklamy na internetu!